Mijn eerste week op Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Maurice Relou - WaarBenJij.nu Mijn eerste week op Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Maurice Relou - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week op Aruba

Door: Maurice Relou

Blijf op de hoogte en volg Maurice

22 Augustus 2014 | Aruba, Oranjestad

Ik was eigenlijk niet van plan om een blog bij te houden, maar omdat tijdens mijn vele afscheidsfeestjes in Nederland er toch veel mensen over begonnen heb ik er toch maar een aangemaakt.

Dus dit was mijn eerste week op Aruba:

De vliegreis ging echt super snel, ik zag er een beetje tegenop om 10 uur opgesloten te worden. En ja, ook omdat je niet in een vliegtuig kan roken haha. Maar heb gewoon wat films gekeken en de tijd ging snel voorbij. Eenmaal aangekomen ben ik een taxi gesprongen en naar het appartement gegaan. Binnen 10 minuten zat ik daar al te zuipen aan de bar, want zo ben ik gewoon.

De volgende ochtend hoorde ik dat sommige mensen van de jetlag al om 4 wakker waren. Totaal niks van gemerkt, heb gewoon prima geslapen tot 8 haha. Even later ben ik naar de supermarkt gegaan en ik was helemaal verbaasd toen m'n boodschappen tijdens het afrekenen werden ingepakt. Blijkbaar staat der gewoon bij elke kassa iemand die je boodschappen voor je inpakt. Prima, hoef ik t zelf niet te doen haha. Daarna zijn we met de bus naar het strand gegaan. De bushaltes zijn er ook wel anders dan in Nederland. Je gaat namelijk maar ergens langs de route staan en je moet gaan zwaaien naar de bus. Wanneer die bus komt weet ook niemand, want je staat daar maar met de hoop dat er snel 1 komt. De terugreis was dan al wel wat normale, je hebt namelijk een busstation waar zelfs de tijd staat hoe laat er een bus komt. Op de aangegeven tijd komt er een busje aan rijden waar een man of 10 in past. Het paste maar net zeg maar. Daarna staat er een vrouw langs de route die erin wilde, maar ja der was geen plaatst dus dan gaat ze gewoon op de schoot van een man zitten. Want zo gaat dat dus blijkbaar in Aruba. Als je sowieso uit de bus wilt kan je niet op een knopje drukken, nee je roept stop en hij stopt meteen, soms midden op de weg.

Maandag was mijn eerste stage dag, het begon al echt op z'n Arubaans, want t was niet echt duidelijke dat er een stagaire zou komen. Mijn contactpersoon was namelijk nog op vakantie. Toen ze door hadden dat er wel een stagaire kwam ben ik rondgeleid door het gebouw en voorgesteld aan m'n collega's. Het was me al vrij snel duidelijk dat het er hier niet zo modern aan toe gaat als in Nederland. M'n stagebedrijf deelt een tv zender met NBC, ze zenden dus NBC uit en tussendoor komt Arubaanse tv. Als er bijvoorbeeld Arubaanse tv staat ingeplant, maar er ondertussen een soap komt op NBC dan moeten ze met een videoband NBC gaan opnemen om daarna de show op een later tijdstip uit te zenden in Aruba. Ik kan me niet voorstellen dat dat in Nederland ook zo gaat.

We schakelen even over naar woensdag, want dinsdag heb ik alleen maar in de control room gezeten. Dus eigenlijk niet veel gedaan haha. Woensdag begon ik met mijn opdracht, zoals ik al had verwacht moet ik gaan bedenken hoe we ATV interactiever, met een gericht image moeten maken. Dus ik ben de straat op gegaan (want ja, dat daar ben ik al bekend mee uit Nederland haha) om de mensen te vragen wat ze nou van ATV vonden. Vanuit hier ga ik verder en ga ik nieuwe programma's en ideeën bedenken. Daarna gingen we tijdens werktijd 'even' een buskaart aan te schaffen. Maar zoals me eigenlijk nu onderhand al bekend is gaat Aruba hier niks even, alles duurt 10x zo lang. Dus uiteindelijk ben ik 2,5 uur bezig geweest om een buskaart aan te schaffen. Het land inkomen is dus blijkbaar makkelijker dan een buskaart aanschaffen haha.

En nu is het vrijdagmiddag, dus is m'n eerste stageweek alweer voorbij. Zoals jullie zien aan m'n ontiegelijk lange verhaal had ik het niet altijd even druk op stage haha. Ik zal het voortaan wat korter houden. Dit weekend gaan we is kijken wat er van het Arubaanse nachtleven te maken is.

Spreek jullie snel!

  • 22 Augustus 2014 - 23:08

    Els:

    Ahum... je boodschappen worden niet 'zomaar' ingepakt.. je hoort die jongens/meisjes te betalen. Het zijn meestal jongeren uit arme families die het als bijbaan doen; ze worden NIET door de supermarkt zelf betaald, hun inkomsten bestaat alleen uit wat ze aan fooi krijgen van mensen... Geef altijd minimaal 1-2 gulden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Mijn eerste reis

Stage lopen

Recente Reisverslagen:

25 September 2014

De tijd vliegt voorbij

22 Augustus 2014

Mijn eerste week op Aruba
Maurice

Student media en event management aan het Sint Lucas in Eindhoven

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 2557

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2014 - 15 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: